انتخاب رشته دانشگاه آزاد
نوشته شده توسط : سپید

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

 

[caption id="attachment_2340" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته دانشگاه آزاد انتخاب رشته دانشگاه آزاد[/caption]

 

موارد مهم در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد موارد مختلفی می تواند تاثیر داشته باشد. در وصرتی که داوطلبان در این زمینه ها اطلاعات درست و دقیق داشته باشند تاثیر این موارد می تواند برای آنها و انتخاب رشته داوطلبان مثبت باشد. اما در صورتی که در این زمینه اطلاعات نادرست داشته باشید این موارد در واقع باعث یک انتخاب رشته نادرست و شکست در آن می گردد. در این بخش از مقاله به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود تا در ادامه به توضیحات تکمیلی در باره آنها بپردازیم.

  1. زمان شروع انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  2. تاثیر تراز و رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  3. تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد
  4. توضیحات پایانی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

زمان شروع انتخاب رشته دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد به مانند دانشگاه های سراسری پس از اعلام نتایج اولیه و قرار گرفتن کارنامه اولیه داوطلبان در سایت سازمان سنجش شروع می گردد. از این رو بازه زمانی اواخر مرداد ماه که نتایج اولیه اعلام گردید و داوطلبان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دریافت نمودند می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org نسبت به انتخاب رشته دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

تاثیر تراز و رتبه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانگونه که بیان گردید در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد موارد مختلفی می تواند تاثیر گذار باشد که از جمله مهمترین این موارد تراز یا رتبه داوطلب در آزمون سراسری می باشد. پس از این که کارنامه اولیه داوطلبان در آزمون سراسری از طریق سایت سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org اعلام گردید رتبه و تراز کسب شده اعلام می گردد. رتبه در واقع نشان دهنده این مورد است که داوطلبان در چه سطحی هستند و می توانند در چه رشته های تحصیل نمایند. برخی از رشته ها معمولا تراز بالایی می خواهد از این رو با مشخص شدن تراز و رتبه های داوطلبان تا حدودی می توان مشخص نمود که در چه رشته های احتمال قبولی بیشتر می باشد.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در تمامی دانشگاه های کشور سهمیه های خاصی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. دانشگاه آزاد نیز به همین صورت می باشد. از جمله این سهمیه ها می توان به سهمیه ایثارگری ، شاهد ، بسیج اشاره نمود. لازم به ذکر است که تاثیر سهمیه مناطق تنها در انتخاب رشته سراسری وجود دارد ، اما در انتخاب رشته دانشگاه آزاد با توجه به این که تراز داوطلبان اصل مهمی است رتبه داوطلبان در مناطق تاثیری در انتخاب رشته ندارد. رتبه تنها زمانی تاثیر گذار است که به صورت کشوری بیان گردد. سهمیه های ایثارگری ، شاهد و بسیج نیز جر آن دسته از سهمیه هاست که هم در انتخاب رشته و هم در زمینه پرداخت شهریه تاثیر گذار می باشد. معمولا برای ایثارگری میزان تاثیر مثبت را بالای 25 در صد اعلام می کنند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان بایستی پس از دریافت کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد سایت آزمون به نشانی اینترنتی www.azmoon.orgشوند. پس از ورود به این سامانه ابتدا بر روی لینک انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک نمود و وارد بخش انتخاب رشته شوید. اولین مرحله دریافت دفترچه دانشگاه آزادو همچنین خرید کارت انتخاب رشته می باشد. پس از خرید کارت انتخاب رشته و دریافت اطلاعات کارت خریداری شده و وارد نمودن آن در قسمت تعیین شده مراحل ثبت نام را تکمیل نمایید.

 

[caption id="attachment_2341" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته آزاد انتخاب رشته آزاد[/caption]

 

توضیحات پایانی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد

یکی از مهم ترین مواردی که باعث تمایز میان انتخاب رشته دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری می گردد تعداد انتخاب ها در این دو است. بر خلاف انتخاب رشته سراسری که در آن داوطلبان 100 انتخاب می توانند داشته باشند در انتخاب رشته آزاد تعداد انتخاب تنها 20 عدد می باشد. از این رو به جهت کم بودن انتخاب ها داوطلبان بایستی در زمینه انتخاب رشته خود کمال دقت را داشته باشند و تنها رشته محل هایی را که واقعا علاقه داشته و از لحاظ تراز امکان قبولی را دارند انتخاب نمایند. همچنین تمامی مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت آزمون صورت می گیرد و تنها نتیجه اولیه از طریق سایت سنجش اعلام می گردد. مورد آخر این که نتیجه انتخاب رشته آزاد بر خلاف آنچه تصور می گردد از طریق سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.net صورت می گیرد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

کاردانی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه آزاد

رشته های دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

دفترچه دانشگاه آزاد

نتایج دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد

مطالب مفید در زمینه نتایج دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دکتری دانشگاه آزاد

ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد و سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

 منبع:

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 




:: برچسب‌ها: انتخاب رشته دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد، ثبت نام دانشگاه آزاد، انتخاب رشته، مشاوره تحصیلی، مشاوره تخصصی سپید ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: